Støtteforening

Her er alt inden for rækkevidde

”Sidste nyt” fra støtteforeningens bestyrelsesmøde d. 14. januar 2018

 

I vinterens mørke og kulde begynder vi nu se frem mod den kommende campingsæson.

 

Selvom pladsen har været lukket ned, er der stadig lavet noget. Både på skråning op mod Herningvej og bag hytterne er der udført naturpleje, og ryddet for den selvsåede beplantning. En murer har lavet reperationer af stensætning i anlægget. Landsbykontaktudvalget har også givet et beløb, som skal bruges til de sidste forbedringer af stensætning i 2018.

 

Som nogle er jer nok ved, blev campingrådet, som vi var med i, erklæret konkurs i 2017. Lige nu ved vi ikke helt, hvad vores fremtidige løsning bliver, men er ved at undersøge mulighederne – hvordan sikrer vi os bedst? – hvad med støtte og rådgivning fra en campingforening? – hvordan registrerer vi gæster, nu der ikke er campingpas? – osv. osv. Uanset hvad, har kommunen pligt til at have kontrol med pladsen, og vi skal overholde friluftsrådet retningslinier og forskrifterne for campingpladser. Vi har besluttet, at bruge 2018 til at finde den løsning, som er god for os. Campingpas bruges ikke i år, men der bliver i stedet registrering ved kopi af pas eller kørekort. Desuden bliver der en lille prisjustering, med en pladsafgift pr. enhed pr. døgn på 20 kr. – fastlæggere dog 100,- for hele sæsonen.

 

Stort tak til alle, der lægger frivillige timer på campingpladsen – og hjælper med stort, som småt. Også tak til alle, at vi hjælper hinanden ved at vise hensyn og være en del af fællesskabet på pladsen – både når det gælder opgaver, overholde nattero, fjerne affaldssække før de overfyldes, undgå genere andre campister med voldsomt boldspil, kæledyr og transport – både i bil og på cykel – på pladsen.

 

For fastlæggere åbner pladsen som vanligt palme-lørdag, med mindre vejret driller. Til denne dag er der igen i år streget op i græsset, med markering af hvor bagsiden af campingvognen skal være, og hvor bagenden må starte, for at man overholder reglerne om de 1,5 meter til skel / 3 meter mellem enhederne.

 

I dette nyhedsbrev har vi desværre også brug for at komme med et par sure opstød, fordi det giver unødigt meget ekstra arbejde, er tidskrævende og irriterende:

 

  1. Der er flere fastlæggere, der ikke får betalt i tide. Nogle har endnu ikke forudbetalt for sæsonen i 2017. Nogle har heller ikke afregnet for sæsonen, hvor man skal huske aflevere servicenøgle, pladsnummer, samt afregningsseddel for antal døgn for forbrug og overnattende personer.

 

  1. Der står flere ting, så som køleskabe, grill, cykler m.m., og overvintrer på pladsen, ud over de aftalte campingvogne. Dette er ikke aftalt, og besværliggør tingene på pladsen, fordi de ting, der hører til på pladsen, ikke kan være der, og der er ikke plads til vinterklargøring, når der fx skal lukkes vand af m.m. Tak om alle fremover tager alle sine ting med hjem om vinteren.

 

Vi ser hermed frem til en sæson med sol og varme, hygge, afslapning og godt fællesskab. På gensyn og velmødt på Haderup Camping.

 

Vigtige datoer i 2018:

 

  • Arbejdslørdag d. 17/3 kl. 9,00.

 

  • Pladsen åbner d. 24/3, hvis vejret tillader det.

 

  • Arbejdsaften d. 4/5 kl. 18,00

 

  • Bedsteforældrecamping d. 10.-13. maj.

 

  • Generalforsamling fredag d. 18. maj kl. 19,30 i Haderup kirkehus.

 

  • Pinsestævne d. 19.-21. maj.

 

  • Seniorcamping d. 25.-29. juni.

 

  • Bibelcamping d. 21.-28. juli.

 

  • Hjerte, mund og hænder – bibelcamping d. 29. juli – 2. august.

 

Bestyrelsen for støtteforeningen

Klaus Johansen

Hans Tølbøl

Jan Høj Andersen

Henning Stokholm

Jens Anton Pedersen

Lisbeth Fredgaard

Leif Hove Nielsen

Firmainformation

Haderup Camping i Jens Jensens Anlæg

Jens Jensens Vej 2, 7540 Haderup

+45 2481 7010

|

 

|

 

|

© Copyright. All Rights Reserved.